Ha eddig csak fél füllel hallgattad a sulirádiót (vagy azt sem tudtad, mikor szól), itt az idő, hogy ezen változtassunk. Egy nemrég lezajlott kérdőív alapján – 161 válasz érkezett – bebizonyosodott, hogy a rádió alapvetően szerethető. Előfordul, hogy elmozdul a hangerő, és
időnként az unalom is beköszönt, de ez bárkivel megeshet.
A visszajelzések viszont nem csak kreatív ötletek gyűjteményeként – egy jól strukturált rendszerfejlesztés alapjaiként is szolgálhatnak. A sulirádió újragondolása egy tökéletes példája annak, hogyan lehet a folyamatoptimalizálás egy iskolai szinten is látványos és közösségépítő eszköz.
1. Kommunikáció
A diákok egyik leggyakoribb visszajelzése a kiszámíthatóság hiánya volt. Az első lépés tehát: jól kommunikált, előre tervezett műsorrend – akár heti szintű plakáttal, Krétaporos műsorbejegyzéssel, vagy egy gyors reggeli „Ezen a héten a rádióban” üzenettel. Már ez könnyen segíthetne abban, hogy többen kapcsolódjanak be tudatosan az adásokba.
2. Tematikus műsorblokkok
A válaszok egy irányba mutattak: változatosságra és rendszerességre van igény. Néhány bevezethető blokk ötlet:
- Tanári interjúk, ahol a tanárok kedvenc zenéik mellett a kedvenc tanítási pillanataikról is mesélnének.
- Iskolai hírek, az aktuális események és pályázati lehetőségek gyors összefoglalója.
- Hallgatói percek, ahol diákok oszthatják meg ötleteiket, projektjeiket vagy épp a dolgozat utáni túlélési tippeket.
- Kívánságműsor, zenei tematikus napok (pl. latin hétfő, ünnepek) és interaktív játékok – a közösség bevonásával működhetnek igazán jól.
3. Technika
A technikai háttér finomhangolására is szükség lenne. A hangerő-problémák kezelése, a műsoridő órarendhez igazítása (pl. dupla faktsávoknál ne legyen adás), valamint a visszahallgathatóság lehetősége mind hozzájárulna a rádió minőségének javításához.
Ezt a cikket azért írom, mert a fejlesztés valahol itt kezdődik: ha egyszer leírjuk, átgondoljuk, már meg is tettük az első lépést. A jelenlegi 7–8. osztályos csapat elkötelezetten dolgozik, de egy stabil, hosszú távon működő rendszerhez szükség van felsőbb évesek bevonására is. Tapasztalattal, (fenti) ötletekkel – látszik, hogy a diákkörben sok megbújt ötlet van, szervezőkészséggel és mentorálással segíthetik a műsorok minőségét – miközben az egyetemi jelentkezésnél is jól mutat egy ilyen szerepvállalás.
Ezúton is köszönöm az egész iskola nevében mindenkinek, aki idén hozzájárult a sulirádió újraindításához – nélkületek csendesebb lett volna az év. De ha már belekezdtünk, csináljuk a lehető legjobban: folytassuk, bővítsük!
Kerüljünk egy hullámhosszra!
A felmérés eredményei:
(1: nagyon fontosnak tartom; 5: egyáltalán nem fontos számomra)
Tunkel Hanga, 11. a





Hozzászólás a(z) 笑赚网 bejegyzéshez Válasz megszakítása